سه شنبه 28 فروردین 1403
Flowers
  • چهارشنبه 16 بهمن 1398
  • دسته‌بندی:
  • کد خبر: 4061
  • منبع : مهر

نگارش کلیه قرارداد های ملکی

همراه حقوقی شما در اتاق قرارداد برای معاملات ملکی

خانه حقوق و داوری 09002501130 مشاوره در واتساپ

آغاز ساخت ۱۲.۵هزار واحد طرح ملی مسکن از سوی بنیاد مسکن

آغاز ساخت ۱۲.۵هزار واحد طرح ملی مسکن از سوی بنیاد مسکن

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: این بنیاد ساخت ۱۲هزار و ۵۰۰واحد از ۱۳۸هزار واحد طرح ملی مسکن را آغاز کرده است.

به گزارش ملک هفت به نقل از مهر، جواد حق شناس درباره نقش بنیاد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن فرمودند: یکی از فعالیت‌های اخیر بنیاد مسکن در چارچوب برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی، اجرای بخشی از طرح ملی مسکن میباشد.

وی افزود: مسکن موضوع پیچیده‌ای میباشد و صرفاً به ساخت و ساز محدود نمیباشد، بلکه بحث‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و اشتغال را دربرگرفته و پیشرانه اقتصاد کشور محسوب می‌باشد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره سهم این بنیاد از طرح ملی مسکن فرمود: در ابتدا قرار بود بنیاد مسکن ۱۰۰ هزار واحد از ۴۰۰ هزار واحد را در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر احداث کنند.

وی ادامه داد: اما در ادامه قرار شد احداث ۳۸ هزار واحد دیگر در برخی شهرها و بدون محدودیت جمعیتی نیز به بنیاد مسکن واگذارکنند که در این راستا، قرار میباشد تمامی پروژه‌های شهر مقدس قم و تعدادی از پروژه‌های طرح ملی مسکن در اصفهان و رشت و چند شهر دیگر نیز به بنیاد مسکن واگذار شوند. بنابراین امکان افزایش تعداد پروژه‌های مسکونی بنیاد مسکن وجود خواهد داشت.

حق شناس درباره اینکه تا کنون چه اقدامی در خصوص شروع شدن پروژه‌ها از سوی بنیاد مسکن انجام شده، گفت: ساخت ۱۲ هزار ۶۰۰ واحد از ۱۳۸ هزار واحدی که بر عهده بنیاد مسکن میباشد، شروع شده که ۵ هزار و ۱۰۰ واحد از پروژه‌هایی میباشد که اراضی آن را وزارت راه و شهرسازی در اختیار بنیاد قرار داده و ۷ هزار و ۵۰۰ واحد نیز از پروژه‌های در دست اقدام بنیاد میباشد که قرار شد به طرح اقدام ملی مسکن انتقال یابد.

وی بابیان اینکه این طرح برای خانه دار شدن اقشار کم و میان درآمد میباشد، تصریح کرد: تا کنون تعامل خوبی میان بانک عامل، وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه و وزارت کشور برقرار بوده است.

حق شناس با تأکید بر اینکه بخش مهمی از پروژه‌ها با مشارکت مردم اجرا می‌شود، به باز شدن سامانه tem.mrud.ir از ۱۶ بهمن اشاره و خاطرنشان کرد: از ۱۴ بهمن پیامک‌هایی برای مراجعه مردم به این سامانه و نحوه بارگذاری مدارک و تشکیل پرونده ارسال شده است و به مردم اعلام کرده‌ایم تا هر چه سریع‌تر برای منتفع شدن از پروژه‌هایی که ساخت آنها آغاز شده، به سامانه مذکور مراجعه نمایند.

اخبار مرتبط


اخبار خرید ملکی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.