سه شنبه 25 اردیبهشت 1403
Flowers
  • یکشنبه 07 شهریور 1400
  • دسته‌بندی:
  • News
  • کد خبر: 5096
  • منبع : پایگاه خبری ملک هفت

نگارش کلیه قرارداد های ملکی

همراه حقوقی شما در اتاق قرارداد برای معاملات ملکی

خانه حقوق و داوری 09002501130 مشاوره در واتساپ

خانه های ارزان قیمت

خانه های ارزان قیمت

به گزارش ملک هفت، مسکن ارزان قیمت در شهر تهران به آن دسته از املاک مسکونی گفته می شود که قیمت هر متر مربع آن از میزان متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران، کمتر باشد. این آمار در پایان هر ماه توسط بانک مرکزی منتشر می شود.

در مرداد ماه سال 1400، متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران، 30 میلیون و 970 هزار تومان توسط بانک مرکزی اعلام گردید.

کشف خانه های ارزان قیمت در تهران

برای کشف و شناسایی مسکن ارزان قیمت در تهران، به گزارش بانک مرکزی استناد کرده و بر اساس آن مولفه هایی را برای یافتن آپارتمان های ارزان قیمت در تهران درنظر می گیریم.

  • توزیع تعداد آپارتمان های معامله شده در تهران برحسب عمر بنا

ملک هفت در این قسمت سه بازه زمانی درخصوص سن بنا را مورد بررسی قرار می دهد. براساس گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی در مرداد ماه، می توان معاملات را به سه دسته کلی طبقه بندی کرد.

املاک 1 تا 5 سال ساخت با سهم 32 درصد در اولین رتبه قرار می گیرند

املاک 6 تا 15 سال ساخت با سهم 37 درصدی در رتبه بعدی قرار می گیرند و در آخر خانه های بالای 15 سال هستند که 30 درصد معاملات را در مرداد ماه شامل شده اند.

از آنجایی که هرچه عمر خانه کمتر باشد، قیمت آن بیشتر می شود، افرادی که به دنبال خانه ارزان قیمت در تهران هستند، شانس بیشتری در املاک با عمر بنای بالای 15 سال ساخت دارند. لازم به ذکر است که اگر قصد خرید ملک از طریق دریافت وام خرید مسکن دارید، باید به محدودیت سن بنا تا 25 سال ساخت توجه داشته باشید.

 

  • قیمت یک متر واحد مسکونی در مناطق مختلف تهران

براساس گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی، بیشترین متوسط قیمت یک متر آپارتمان معامله شده در مرداد ماه در شهر تهران، متعلق به منطقه یک با 64 میلیون تومان می باشد.

در مقابل کمترین متوسط قیمت مسکن در یک متر مربع، مربوط به منطقه 18 تهران با 14 میلیون تومان در هر متر مربع است.

براساس گزارش بانک مرکزی، 10 منطقه ای که می توان در آن ها خانه های ارزان قیمت یافت به ترتیب شامل مناطق 

18، 17، 20، 19، 15، 16، 12، 11، 10 و 9 می شوند.

جدول زیر متوسط قیمت مسکن در مناطق گفته شده در یک متر را نشان می دهد.

اگر بخواهیم به طورکلی بیشترین سهم واحدهای معامله شده در تهران بر حسب یک متر مربع را بررسی کنیم، واحدهایی که قیمت یک متر آن ها بین 15 تا 20 میلیون تومان هستند، با سهم 17 درصدی، بیشترین میزان معاملات را در کلیه مناطق تهران به خود اختصاص داده اند. دامنه قیمتی 20 تا 25 میلیون تومان نیز در رتبه دوم قرار دارند. شاید بهتر است برای یافتن آپارتمان های ارزان قیمت در تهران به سراغ املاکی رفت که متوسط قیمت یک متر مربع آن ها در دامنه های قیمتی گفته شده باشند.

البته گفتنی است که حدود 59 درصد معاملات مسکن تهران در خرداد 1400، کمتر از متوسط قیمت بوده است.

  • بررسی متراژ آپارتمان برای یافتن ملک ارزان قیمت

بدیهی است که هرچه متراژ ملک کمتر باشد، ارزش کلی آن کمتر خواهد بود. این موضوع با بررسی آمار بانک مرکزی ملموس تر می شود. به گزارش ملک هفت، آپارتمان های با متراژ 50 تا 70 متر مربع، 30 درصد از کل معاملات تهران بر حسب متراژ را به خود اختصاص داده اند. از طرفی بر اساس همین گزارش 57 درصد معاملات تهران مربوط به املاک کمتر از 80 متر مربع می باشد.

از این رو اگر به دنبال خرید املاک ارزان قیمت در تهران هستید، بهتر است به دنبال آپارتمان هایی با متراژ پایین بگردید

ملک هفت برای کسانی که به دنبال آپارتمان های ارزان قیمت در مناطق مختلف تهران هستند، لیستی تهیه کرده است. امید است با مشاهده جدول زیر بتوانید منطقه مناسبی که املاک ارزان قیمت در آن بسیار است را پیدا کنید.

ملک هفت با هدف ارائه خدمات تخصصی در حوزه املاک و مستغلات، امکان جستجوی آپارتمان مسکونی در تهران و اطراف آن را با بودجه کمتر از یک میلیارد تومان مهیا نموده است.

      مشاوره در واتساپ

 شماره تماس برای مشاوره :09355355546

اخبار مرتبط


اخبار خرید ملکی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.