سه شنبه 01 آبان 1403
Flowers
  • یکشنبه 12 اردیبهشت 1400
  • دسته‌بندی:
  • News
  • کد خبر: 5048
  • منبع : اقتصاد آنلاین

نگارش کلیه قرارداد های ملکی

همراه حقوقی شما در اتاق قرارداد برای معاملات ملکی

خانه حقوق و داوری 09002501130 مشاوره در واتساپ

ریزش بیت کوین ، تغییرات قیمت طلا و تأثیر آن روی قیمت ملک

ریزش بیت کوین ، تغییرات قیمت  طلا و تأثیر آن روی قیمت ملک

به گزارش پایگاه خبری ملک هفت به نقل از اقتصاد آنلاین با اتفاقات سالهای اخیر حتی بدبین‌ترین افراد نسبت به رمز ارزها نیز دیگر به ناچار تسلیم قدرت این بازار شده‌اند. بنابراین از این پس در کنار بازار سهام، ارز، طلا و مسکن، معاملات رمز ارزها و به خصوص بیت کوین نیز بخشی از بازار سرمایه محسوب می‌شود. بنابراین صعود یا سقوط بیت کوین نقش مؤثری در سایر بازارها خواهد داشت.

ریزش بیت کوین و افزایش طلا و تأثیر روی قیمت ملک

در روزهای اخیر قیمت بیت کوین با سقوط 9 درصدی به زیر مرز 50000 دلار رسید و بدترین رکورد هفتگی این رمز ارز محبوب رقم خورد. تداوم این روند کاهشی می‌تواند محبوبیت بازار طلا را دوباره افزایش داده و موجب صعود قیمت طلا شود. اما علیرغم فراز و فرودهای بسیار تا این لحظه قیمت هر اونس طلا در کانال 1800 دلار باقی مانده است. اما اگر افت قیمت بیت کوین ادامه داشته باشد و برنامه‌های جدید رئیس جمهور آمریکا برای افزایش مالیات رشد سرمایه و هزینه زیر ساخت، اجرایی شود می‌توان به روند صعودی قیمت طلا امیدوار بود.

 

اثرات قیمت بیت کوین بر قیمت طلا

ارزیابی تحلیلگران از وضعیت بازار سرمایه

کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز، دانیل پاویلونیس:

"عبور قیمت طلا از پایین‌ترین قیمت اخیر آن می‌تواند نشانه‌ای برای آغاز یک روند افزایشی باشد. دو خبر مهم ریزش قیمت بیت کوین و افزایش مالیات در آمریکا نیز می‌تواند به عنوان عامل محرک، بازار را به سمت صعود پیش ببرد."

پاویلونیس در ادامه می‌گوید: "نرخ مالیات رشد سرمایه در بیشتر نقاط دنیا در حدود 20 درصد است و در برخی موارد به 30 درصد می‌رسد. بنابراین نرخ اعلام شده در طرح بایدن که بیش از 40 درصد اعلام شده بسیار بالا است. این طرح در کنار برنامه‌های هزینه زیرساخت می‌تواند موجب ایجاد رکود تورمی شود. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که این طرح بایدن بر بازار سهام، رمز ارزها و حتی دلار آمریکا تأثیرگذار خواهد بود. نکته مهم این است که تمامی بازارهای مذکور ارتباط معکوسی با بازار طلا دارند و افت آنها سبب افزایش قیمت طلا خواهد شد."

استراتژیست ارشد مجموعه لاسال فیوچرز، چارلی ندوس:

"صعود بیت کوین یکی از موانع مهم افزایش قیمت طلا به شمار می‌رود. رشد مداوم بیت کوین سبب شد بسیاری از خریداران طلا به سمت بازار بیت کوین جذب شوند. حال اگر روند کاهشی بیت کوین تداوم داشته باشد ممکن است روند افزایشی قیمت طلا آغاز شده و خریداران دوباره به بازار طلا بازگردند. از ماه فوریه که قیمت بیت کوین از مرز 45000 عبور کرد تا کنون به کمتر از این سطح بازگشت نداشته است. میانگین قیمت 200 روزه بیت کوین 43000 هزار دلار است که امکان ریزش قیمت تا این سطح وجود دارد. اما سطح 48000 بسیار اهمیت دارد زیرا در این سطح برای جلوگیری از ریزش قیمت حمایت فنی وجود دارد."

وی در مورد عوامل مؤثر بر قیمت طلا افزود: "برای عبور طلا از مرز 1800 دلار لازم است شاخص دلار آمریکا تا کمتر از 90 واحد ریزش داشته باشد. هفته گذشته را می‌توان هفته مثبتی برای طلا ارزیابی کرد. اساساً تا زمانی که قیمت طلا بیشتر از 1765 دلار بسته شود اوضاع طلا مثبت خواهد بود. اما به دلیل اینکه میانگین قیمت طلا در بازه 100 روزه 1806 دلار بوده سطح 1800 به یک سطح مقاومتی تبدیل شده است. با وجود پیش‌بینی‌ها در مورد تورم انتظار می‌رفت بازار طلا عملکرد بسیار بهتری داشته باشد."

کارشناس فلزات ارزشمند شرکت گینزوویل کوین، اورت میلمان:

"به نظر می‌رسد طرح پیشنهادی بایدن برای افزایش مالیات رشد سرمایه و برنامه دیگر او با عنوان هزینه زیرساخت به دلار آمریکا ضربه خواهد زد. سقوط ارزش دلار به معنای افزایش قیمت طلا در بازار خواهد بود."

وی ادامه داد: "اگر سرمایه‌دارانی که سرمایه سنگینی به دلار دارند به خاطر ساختار مالیاتی، احساس خطر کنند سرمایه خود را از آمریکا خارج می‌کنند. به عبارت دیگر برنامه‌های جدید بایدن می‌تواند محبوبیت آمریکا به عنوان یک مقصد سرمایه‌گذاری را کاهش دهد و نتیجه آن کاهش اشتیاق مردم برای حفظ سرمایه خود به دلار خواهد بود. در نتیجه این موضوع به قدرت خرید دلار نیز آسیب خواهد زد. ایجاد تورم در بازار از دیگر تبعات این تصمیمات است که محرک خوبی برای صعود قیمت طلا در اواخر سال خواهد بود. نکته مهم این است که اگر قیمت طلا از مرز 1800 دلار عبور کند شرایط برای رسیدن به 1900 دلار کاملاً فراهم است. البته انتشار آمار مثبت از اقتصاد کلان در هفته جاری ممکن است فشاری نزولی در بازار طلا ایجاد کند "

 

نوسانات قیمت بیت کوین

آمار اقتصادی مهم در هفته جاری

در هفته‌ای که پیش رو داریم چندین آمار اقتصادی منتشر خواهد شد. مهمترین رویداد هفته نیز نشست دو روزه "سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا" خواهد بود. این نشست عصر روز چهارشنبه به پایان می‌رسد و پس از آن جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا کنفرانس مطبوعاتی خواهد داشت.

کارشناس ارشد اقتصاد بین‌الملل مؤسسه ING، جیمز نایتلی، در مورد این رویداد پیش‌بینی کرد: "سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا تغییر نخواهد کرد و تغییر در موضع پولی تا زمان پیشرفت قابل توجه در احیای اقتصاد به تأخیر می‌افتد."

به هر حال این هفته زمان رصد آمار مهم اقتصادی است. روز دوشنبه گزارش سفارش کالاهای بادوام آمریکا منتشر خواهد شد. در روز سه شنبه نیز از یک سو شاخص قیمت خانه و شاخص اعتماد مصرفی CB منتشر می‌شود و از سوی دیگر سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن اعلام می‌شود. روز پنج شنبه نیز آمار مقدماتی تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه اول سال، آمار متقاضیان دریافت بیمه بیکاری و میزان فروش املاک اعلام خواهد شد. در روز جمعه نیز شاخص قیمت PCE منتشر خواهد شد.

علاوه بر این روز چهارشنبه قرار است بایدن برای نخستین بار در یک جلسه مشترک کنگره سخنرانی کند. انتظار می‌رود او در این سخنرانی جزئیات بیشتری از برنامه‌های خود را مطرح نماید.

 

اثرات قیمت بیت کوین بر بازار مسکن

اثرات بیت کوین بر بازار مسکن

با اتفاقات سالهای اخیر حتی بدبین‌ترین افراد نسبت به رمز ارزها نیز دیگر به ناچار تسلیم قدرت این بازار شده‌اند. بنابراین از این پس در کنار بازار سهام، ارز، طلا و مسکن، معاملات رمز ارزها و به خصوص بیت کوین نیز بخشی از بازار سرمایه محسوب می‌شود. بدیهی است سودآوری چشمگیر بیت کوین هم‌زمان با رکود سایر بازارها سرمایه سنگینی را جذب این بازار نموده است. بنابراین صعود یا سقوط بیت کوین نقش مؤثری در سایر بازارها خواهد داشت.

امروزه ارتباط معکوس بیت کوین و طلا به اثبات رسیده و این روزها بسیاری از تحلیلگران در انتظار سقوط بیت کوین و به تبع آن صعود قیمت طلا هستند. حال باید دید در این میانه تأثیرگذاری بازار طلا بر بازار مسکن چگونه رقم خواهد خورد. به طور کلی بازار طلا و مسکن به عنوان سرمایه‌های مشهود، ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. بنابراین انتظار می‌رود افت قیمت بیت کوین با برگشت سرمایه به بازارهای طلا و مسکن و در نتیجه افزایش قیمت مسکن و طلا همراه باشد. البته در حال حاضر تحلیلگران اقتصادی در حال بررسی اثرات نوسانات قیمت بیت‌کوین بر بازار مسکن هستند.

اخبار مرتبط


اخبار خرید ملکی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.