ویژگی دفتر کار مناسب برای اجاره و خرید
برای انتخاب یک دفتر کار مناسب برای خرید و یا اجاره علاوه بر توان مالی و میزان بودجه باید این نکته را در نظر بگیرید که بالا بردن بهرهوری و استفاده از خلاقیت بالقوه از اهمیت بالایی در محیط کار برخوردار است و این مسئله باید برای شما اولویت داشته باشد. بر اساس تحقیقات انجامشده آنچه بیش از هر چیز خلاقیت و آرامش را برای کارکنان فراهم میکند ایجاد یک محیط کاری مناسب برای کارمندان است. در ادامه مقاله به بررسی ویژگیهای یک دفتر کار مناسب میپردازیم.
بررسی بودجه
اولین مسئله قیمت لازم برای خرید و یا رهن و اجاره است. شما باید متناسب با بودجه خود دفتر کاری را انتخاب کنید که از عهده مخارج آن برآمده و بخشی از بودجه شما برای افزایش سرمایه باقی بماند.
بهتر است پای خود را اندازه گلیمتان دراز کنید تا درگیر وام و بدهی نشوید. ضمن تنظیم قرارداد به دیگر هزینههای ملک دقت کنید که شما را موظف به پرداخت کدام بخش از هزینهها کرده است. ضمن اینکه نیازسنجی در ابتدای کار را فراموش نکنید. از خود بپرسید برای شروع کار این میزان هزینه کرد برای شروع کار لازم است یا خیر.
شاید برای شروع کار از محیط خانه نیز بتوانید شروع کنید. بررسی محل خرید و یا اجاره نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. بهعنوانمثال برای افتتاح یک دفتر حقوقی بهتر است به نزدیکی دادگاهها یا دادسراها بروید. یا اجاره یک مطب بهتر است داخل ساختمان پزشکان باشد تا در یک محیط دیگر و غیر مرتبط.
توجه به روشنایی برای اجاره و خرید دفتر کار
اولین ویژگی که یک دفتر کار باید داشته باشد میزان نور کافی آن است. نتایج تحقیقات نشان میدهد که فضای پرنور که نور طبیعی به آن راه دارد بازدهی کارمندان را به میزان قابلتوجهی افزایش میدهد.
وجود نور کافی در محیط کاری ایمنی آن را بالابرده و از وقوع حوادث ناشی از نور کم جلوگیری میکند. بهتر است برای اجاره یا خرید دفتر کار گزینههایی که پنجرههای بیشتری را دارند انتخاب کنید. در غیر این صورت بهتر است از سیستمهای نوردهی مناسب برای تأمین نور محیط کار استفاده شود.
بیشتر بخوانید
دردسرهای اجاره خانه و سکونت در محدوده طرح ترافیک
بهکارگیری عناصر طبیعی
نکته دیگر که این روزها در دفاتر کار به آن توجه میشود استفاده از عناصر طبیعی مانند گلها و گیاهان برای زیبایی است. البته گلها و گیاهان و عناصر طبیعی علاوه بر زیبایی کارکردهای دیگری نیز دارند که ازجمله آنها میتوان به پاکسازی محیط کار از انواع سموم و آلودگیها است.
امروزه با افزایش شناخت کارمندان نسبت به گیاهان و محیطزیست بخشی از محیط کاری برای نگهداری گیاهان در نظر گرفته میشود.
نزدیک بودن به امکانات رفاهی امتیاز مهمی برای دفتر کار محسوب میشود
یکی دیگر از گزینههایی که باید قبل از انتخاب محیط کاری به آن توجه کنید نزدیک به بودن به امکاناتی مانند بانک، رستوران و یا کافیشاپ است. برگزاری برخی از جلسات در این محیطها میتواند برای شما حائز اهمیت باشد.
نزدیک بودن به حملونقل عمومی و یا مترو نیز برای کارمندان میتواند مفید واقع شود.داشتن پارکینگ مناسب از گزینههایی است که امتیاز مهمی برای محل کار به شمار میرود. قرار گرفتن در کوچههای باریک و بنبست باعث میشود که کارمندان نتوانند اتومبیل خود را درجای مناسبی قرار دهند.
کنترل میزان آلودگی صوتی در محل کار
یکی از مهمترین ویژگیهای محیط کاری دور بدن از شلوغیها و سروصدای شهری برای تمرکز بیشتر بر کارها است. اغلب دفاتری که از خیابانهای اصلی دور هستند معمولاً محیط ساکت و آرامی دارند.
در غیر این صورت بهتر است دفتر کار شما به پنجره دوجداره و عایق صوتی مجهز باشد تا سروصدای کمتری وارد محیط کاری شما شود.
شرایط موقعیت اداری برای اجاره و خرید دفتر کار
قبل از انتخاب دفتر کار به شرایط ساختمان توجه کنید که آیا به بازسازی احتیاج دارد یا خیر. در این صورت باید مشخص شود که چه مقدار از هزینهها را شما تقبل خواهید کرد. مرحله بعدی کار تهیه وسایل موردنیاز برای کارمندان است.
این بخش از کار که پرهزینه است شامل خرید میز و صندلی به تعداد مناسب و با توجه به وضعیت بدنی و یا طبق سلیقه کارمندان است. این کار به بالا بردن روحیه کاری و افزایش خلاقیت کارکنان کمک زیادی میکند. طراحی مناسب فضا و زیباسازی آن با کمک گرفتن از کارشناس طراحی داخلی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.
امنیت دفتر کار برای اجاره و خرید
ساختمانی که دفتر کار شما در آن قرارگرفته است باید تأمین امنیت کارکنان و تجهیزات شما را تأمین کند. مجهز بودن به دزدگیرهای ساختمان، پارکینگ، نگهبان و کنترل ورودی و خروجی ازجمله این اقدامات امنیتی است.
ارسال نظر