سه شنبه 01 آبان 1403
Flowers
  • چهارشنبه 26 خرداد 1400
  • دسته‌بندی:
  • News
  • کد خبر: 5097
  • منبع : اقتصاد آنلاین

نگارش کلیه قرارداد های ملکی

همراه حقوقی شما در اتاق قرارداد برای معاملات ملکی

خانه حقوق و داوری 09002501130 مشاوره در واتساپ

تغییرات چهارساله تهران در دوره شهردار جدید

تغییرات چهارساله تهران در دوره شهردار جدید

پیروز حناچی شهردار تهران، برای ارائه یک گزارش از برنامه های شهرداری در دوره جدید و تغییر و تحولات ناشی از این برنامه ها در صحن شورای اسلامی شهر تهران حاضر شد، حناچی این گزارش را برایند عملکرد شهرداری و شعارهای که تیم جدید شهرداری به مردم داده بود، دانست

تغییرات چهارساله تهران در دوره آقای حناچی شهردار تهران

پیروز حناچی شهردار تهران، برای ارائه یک گزارش از برنامه های شهرداری در دوره جدید و تغییر و تحولات ناشی از این برنامه ها در صحن شورای اسلامی شهر تهران حاضر شد، حناچی این گزارش را برایند عملکرد شهرداری و شعارهای که تیم جدید شهرداری به مردم داده بود، دانست و اظهار داشت: یکی از مگا پروژه‌های شهرداری در دوره جدید کاهش فروش تراکم و رویکرد عدالت محوری بود که همه آحاد شهروندان از مواهب شهر برخوردار شوند. وی در این باره گفت: بخش عمده‌ای از پروانه‌های صادره که خارج از قاعده بوده مربوط به مجوزهای دوره قبل بود و ناچار به اجرای آنها بودیم.

از سوی دیگر رشد بی رویه بلند مرتبه‌سازی که از دوره قبل آغاز شده بود مهار شد. البته شهرداری مخالف بلند مرتبه‌سازی نیست اما باید بر اساس قاعده باشد. شهردار تهران درباره بحث توسعه شهری تهران اضافه کرد: در بخش توسعه شهری در چارچوب ‌طرح‌ جامع‌ عمل شده و افزایش ۶۶درصدی طرح‌های موضعی و موضوعی در دستور کار قرار گرفت. همچنین طرح‌های مصوب هم ۵/ ۲برابر افزایش داشت که این هم از نتایج این دوره است، مانند طرح‌هایی درباره رود دره‌های کن، فرحزاد، جنوب میدان شوش و جوانمرد قصاب. شهردار تهران یکی از یکی از دغدغه های مشترک بین شهرداری و دولت را بحث بالا رفتن رشد جمعیت پذیری شهر تهران در چند دهه اخیر عنوان کرد و افزود: در دوره جدید مهار روند روش جمعیت‌پذیری را داشتیم به این معنا که با کاهش صدور پروانه ظرفیت ایجاد جمعیت را متناسب با خدمات فراهم می‌کنیم. موضوعی که در دوره قبل رشد جمعیت‌پذیری مساله‌ای برایش نبوده است اما ما اعتقاد داریم در حوزه حاکمیتی هم مسئولیت داریم. 

شهردار تهران با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۶هزار هکتار از اراضی کوچک مقیاس شهری در بازه زمانی ۹۶تا ۹۹تعیین تکلیف شد، بیان داشت: بازآفرینی شهری و توسعه فضاهای عمومی، ۶طرح بازآفرینی به مساحت بیش از ۲۳۱هکتار، اجرای سه پروژه بهسازی محیطی به مساحت ۶هزار و ۷۰۰هزار متر مربع و طراحی و اجرای بیش از ۸۴هکتار میدان گاه شهری در این راستا انجام شد. شهردار تهران ادامه داد: همچنین ۱۲۲هزار متر مربع فضای کارگاهی در مرکز شهر در سال‌های ۹۷تا ۹۹در جهت مناسب کردن فضای شهر برای شهروندان، جمع‌آوری شد. شهردار تهران ‌پروژه‌هایی مثل؛ کارخانه سیمان ری به مساحت ۹هکتار، احداث ساختمان بلدیه، پروژه نیایش، میدانگاه امام خمینی، پلازای هفت تیر، خیالستان زندگی، باغ راه حضرت فاطمه زهرا و میدانگاه امیرکبیر را در حوزه بازآفرینی شهری عنوان کرد. شهردار تهران گفت: یکی از رخدادهای جالبی که در بررسی‌ها خود را نشان داد، افزایش سهم خطوط در ایستگاه‌های بهره‌برداری شده در پهنه‌های جنوبی شهر تهران بوده است. به طوری که سهم جنوب شهر تهران از مترو از کمتر از ۴۰درصد به بیش از ۵۵درصد در این دوره رسیده است.

شهردار تهران در مورد اختصاص پروژه های عمرانی به بخش های مختلف شهر بخ خصوص بخش های کمتر برخوردار اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰نیز همه پروژه‌ها‌ با معیار و اعلام نظر شورایاری‌ محلات انجام شد و به محلات کم برخوردار بیش از گذشته توجه شد. به گفته حناچی از بازه زمانی سال ۹۸تا امسال ۲هزار و ۴۸۷پروژه عملیاتی شده که از این تعداد ۸۰درصد در محله‌های محروم و کم برخوردار بوده است. حناچی درباره توسعه ساخت و سازهای مربوط به خطوط مترو در راستای تکمیل شبکه ریلی شهری در چهارسال مدیریت شهری جدید هم بیان کرد: ۴۰کیلومتر مسیر مترو در این چهار سال بهره‌برداری شد و ۵/ ۲۶کیلومتر مسیر از خط ۶و بهره برداری از ۱۲ورودی ایستگاه‌های جدید انجام شد و متروی شهر جدید پرند نیز در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط


اخبار خرید ملکی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.