سه شنبه 01 آبان 1403
Flowers
  • سه شنبه 01 تیر 1400
  • دسته‌بندی:
  • News
  • کد خبر: 5142
  • منبع : رپورتاژ آگهی

نگارش کلیه قرارداد های ملکی

همراه حقوقی شما در اتاق قرارداد برای معاملات ملکی

خانه حقوق و داوری 09002501130 مشاوره در واتساپ

فرآیند تولید یونولیت

فرآیند تولید یونولیت

عمر ساختمان سازی در ایران یکی دو سال نیست که بگوییم بازاری است پرریسک! روز به روز هم آدمهای تازه ای به این بازار ورود میکنند و از کنار آن سود هنگفتی دریافت میکنند. چه چیزی بهتر از این؟ اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که میخواهید به این بازار پرسود سرمایه گذاری ورود کنید، پیشنهاد میکنیم حواستان به مصالحی که قرار است استفاده کنید، باشد.

در صورتی که انتخاب های اشتباهی بکنید، آن وقت این احتمال وجود دارد که ساختمانی غیراستاندارد با کلی ایراد را روی هم بچینید و بالا ببرید! یکی از این مصالح مهم، یونولیت سقفی است. چند سالی میشود که به جای تیرچه های سیمانی یا فلزی از انواع یونولیت سقفی برای ساختمان سازی استفاده میشود. دلایل زیادی برای این انتخاب وجود دارد. اما بهتر است قبل از هر چیزی، نگاهی بیندازیم به فرایند تولید یونولیت سقفی!

مقدمه ای مختصر بر یونولیت سقفی

حدود 70 سال از تولید پلاستوفوم گذشت که وارد ایران شد.یکی از مصالح پرکاربرد ساختمانی. سابقه استفاده از یونولیت در صنعت جهان عمری در حدود 70 سال دارد. با همه این حرف ها و دیر آمدن یونولیت به ایران، آن را نمیتوان از صنعت ساختمان سازی جدا کرد. همه روزه هم میتوان میزان افزایش تقاضا برای استفاده از یونولیت را دید. در ادامه و بعد از این مقدمه مختصر قرار است ببینیم فرایند تولید یونولیت سقفی به چه شکلی است.

متریال اولیه برای ساخت یونولیت سقفی

یونولیت برای اولین بار در سال 1839 توسط فردی به نام ادوارد سیمون کشف شد. سال 1959 بود که شرکتی به نام کوپر بای اولین بار دست به تولید یونولیت زد. با در نظر گرفتن نوع و چگالی یونولیت میشود مراحل تولید مختلفی برای آن در نظر گرفت. متریال اصلی تشکیل دهنده یونولیت سقفی، استایرن مونومر است. اگر بخواهیم درباره نحوه تشکیل یونولیت سقفی بگوییم، باید به این نکته اشاره کنیم که از ریختن مواد پلی استایرن داخل قاب هایی و منبسط کردن آنها، یونولیت ساخته میشود. سطح پایین استایرن به شکل طبیعی در خیلی از میوه ها، گیاهان و سبزیجات وجود دارد.

یونولیت را میتوان متشکل از مشتقات بنزن و اتیلن در نظر گرفت که با فرایند پلیمریزاسیون ساخته میشود. در طی این فرایند و پروسه، هیدروکربنی با جوش کم که به طور معمول از پنتان است به مواد اضافه میشود تا در پردازش بعدی به گسترش این ماده کمک کند.

شکل و شمایل تولید یونولیت سقفی

یونولیت به دو روش ساخته میشود. یکی به روش اتوماتیک و دیگری به روش دستی.

متریال خام یونولیت به شکل دانه هایی ریز است. از ماده ای به نام استایرن ساخته شده و در مراحل اولیه این دانه ها 50 برابر بزرگتر میشوند.

در روش دستی تولید یونولیت، اول از همه دانه های کوچک را داخل دیگ بخار میریزند و آنها را منبسط میکنند. اگر این انبساط به درستی انجام شود و چگالی آنها به اندازه قابل قبولی باشد، مواد منبسط شده را داخل دستگاه های بعدی میفرستند تا عمل خشک شدن روی آنها انجام شود. اگر چنین اتفاقی نیفتد، مرحله اول را دوباره تکرار میکنند.

بعد از این که پخت اولیه انجام شد، دستگاهی به نام بلوکر آماده دریافت مواد آماده است. اینجا عمل فشرده سازی روی دانه های یونولیت انجام میشود تا به بلوک های مکعب مستطیلی 100*100*200 سانتی متری تبدیل شوند.

روش اتوماتیک تولید یونولیت متفاوت است. همه مراحل داخل دستگاه های اتوماتیک انجام میشود و بلوک های مکعب مستطیل به طول 4 و 6 سانتی متر تولید میشود.

فرقی نمیکند در روش دستی باشد یا اتوماتیک، بعد از این که دانه استایرن به بلوک یونولیت تبدیل شد لازم است که برای خشک شدن، یونولیت ها در هوای آزاد قرار بگیرند و درنهایت هم وارد مرحله برش بشوند.

درباره برش یونولیت نیز باید بگوییم که بسته به نیاز مشتری، متفاوت خواهد بود. برای برش یونولیت سقفی نیز از میز سی ان سی استفاده میشود تا اشکال خاص مورد نیاز برای یونولیت سقفی مهیا شود.

خرید یونولیت سقفی، ایمنی ساختمان!

وقتی از ایمنی ساختمان و عایق بندی آن صحبت میکنیم، بی اختیار یاد یونولیت سقفی می افتیم. هم به لحاظ هزینه شما را جلو می اندازد و هم از نظر وزن، باعث میشود ساختمانتان سبک باشد. این از هرچیزی مهم است. در عین حال باعث افزایش استحکام ساختمان نیز خواهد شد. دیگر چه چیزی از این بهتر. پیشنهاد ما برای قیمت و خرید یونولیت سقفی به شما، شرکت عمران گستر است که به صورت تخصصی در حوزه تولید یونولیت سقفی فعالیت میکند و از نظر کیفیت، کارشان درجه یک است.

اخبار مرتبط


اخبار خرید ملکی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.