سه شنبه 01 آبان 1403
Flowers
  • دوشنبه 07 بهمن 1398
  • دسته‌بندی:
  • کد خبر: 4042
  • منبع : اقتصاد آنلاین

نگارش کلیه قرارداد های ملکی

همراه حقوقی شما در اتاق قرارداد برای معاملات ملکی

خانه حقوق و داوری 09002501130 مشاوره در واتساپ

آخرین وضعیت حذف‌شدگان طرح مسکن ملی دور دوم ثبت‌نام مسکن ملی چه زمانی شروع می‌شود؟

آخرین وضعیت حذف‌شدگان طرح مسکن ملی دور دوم ثبت‌نام مسکن ملی چه زمانی شروع می‌شود؟

به گزارش ملک 7 به نقل از اقتصاد انلاین ؛ طرح مسکن ملی که بر پایه ساخت و تولید 400هزار واحد مسکونی تا پایان سال 1400 است از بزرگ‌ترین برنامه‌های دولت برای ساماندهی بازار مسکن عنوان می‌شود.

در ماه‌های گذشته شرایط ثبت نام مسکن ملی در 6 فاز صورت پذیرفته و به پایان رسیده است البته هنوز نتایج پالایش ثبت‌نام متقاضیان مسکن ملی مشخص نیست اما اواخر آذرماه، محمودزاده، معاون وزیرراه و شهرسازی ضمن تاکید بر اینکه استقبال مردم از طرح مسکن ملی نشان می‌‎دهد پروژه در مسیر درستی هست، گفت: بهمن ماه میزان پیشرفت و تصاویر آخرین وضعیت پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای مختلف اعلام می‌شود.

ثبت‌نام مرحله دوم مسکن ملی چه زمانی است؟

معاون وزیر راه قبل تر خبر داده بود که تلاش می کند تا قبل از عید مرحله دوم ثبت‌ نام ملی مسکن انجام شود و چند روز قبل هم گفته شد که عملیات پالایش متقاضیان مسکن ملی به اتمام رسیده و نتایج تا چند روز آینده از طریق پیام کوتاه به افراد اطلاع رسانی خواهد شد .

 

وزیر مسکن: 42درصد متقاضیان مسکن ملی حذف شدند

در حالی که اسلامی پیش از این اعلام کرده بود 30درصد متقاضیان مسکن ملی حذف شوند و واجد شرایط مسکن ملی نباشند اما اخیرا تعداد حذف‌شدگان را افزایش داد و گفت: در این طرح 58درصد ثبت‌نام‌ کنندگان، معادل 140هزار خانواده واجد شرایط دریافت مسکن ملی هستند اما 42درصد متقاضیان حذف شدند. البته وی خاطر نشان کرد که افرادی که به حذف شدن خود اعتراض داردند در ابتدا باید اعتراض خود را در سامانه ثبت و در مراحل بعد برای مطابقت دادن مدارک باید به ادارات کل استان‌های مربوطه مراجعه کنند.

دلالان به سراغ مسکن ملی آمدند

اواسط دی ماه مجید کیانپور، عضو کمیسیون عمران مجلس اعلام کرده بود  عده‌ای دلال در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده و امروز به دنبال فروش امتیاز خود هستند.

خبری که معاون وزیر مسکن در خصوص آن گفت با کسانی که اقدام به خرید و فروش امتیاز مسکن ملی می‌کنند برخورد می کنیم و به افراد هشدار داد تا مراقب باشند سرمایه خود را بر باد ندهند.

احتمال آزادسازی خرید و فروش مسکن ملی

با وجود اینکه پیش از این  معاون وزیر مسکن  ممنوعیت خرید و فروش امتیاز مسکن ملی را اعلام کرده بود   و آن را تخلف نامید اما اخیرا اعلام کرد: علت این ممنوعیت این است که هنوز چیزی واگذار نشده که متقاضیان بخواهند آن را خرید و فروش کنند. ممکن است با تجربه‌ای که در ممنوعیت فروش امتیاز مسکن مهر وجود داشت و باعث شد بازار سیاه برای آن شکل بگرید، پس از آن که ساخت واحدهای مسکن ملی به یک مرحله‌ای برسد که متقاضی امکان انتخاب واحد های خود را  داشته باشند، خرید و فروش آن آزاد خواهد شد . اما این موضوع بیش از یک سال و نیم زمان می‌برد.

 

مبلغ و سود وام طرح اقدام ملی مسکن چقدر است؟

در طرح ملی مسکن که برای ساخت خانه طراحی شده است اولویت با کسانی است که زمین دارند اما امکان ساخت‌وساز در آن را ندارند. دولت به این افراد 75تا100میلیون تومان وام 10ساله با سود 18 درصد پرداخت می کند . اقساط این وام ماهانه حداقل 1.5میلیون تومان است که پس از یک وقفه دوساله آغاز می‌شود. تسهیلاتی که بخش زیادی از مردم جامعه معتقدند توانایی پرداخت آن را ندارند

همچنین کسانی که زمین ندارند می‌توانند از اراضی دولتی استفاده کنند اما چون این اراضی محدود است اولویت با زمین‌داران است و قیمت تمام شده خانه را بپردازند که برای هر متر دو تا دوونیم میلیون تومان خواهد بود. یعنی یک خانه دویست متری در طرح ملی مسکن 200میلیون تومان آب می‌خورد.

اخبار مرتبط


اخبار خرید ملکی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.