سه شنبه 01 آبان 1403
Flowers
  • یکشنبه 04 اسفند 1398
  • دسته‌بندی:
  • کد خبر: 4163
  • منبع : اقتصاد آنلاین

نگارش کلیه قرارداد های ملکی

همراه حقوقی شما در اتاق قرارداد برای معاملات ملکی

خانه حقوق و داوری 09002501130 مشاوره در واتساپ

کرونا به سمت بازار مسکن می‌رود؟

کرونا به سمت بازار مسکن می‌رود؟

کرونا به عنوان بیماری واگیردار، امروز یکی از مهمترین معضلات دولت‌ها در سراسر کشور است. این ویروس سامسونگ را به تعطیلی کشانید و اقتصاد چین را با مشکل مواجه کرد. امروز ایرلاین‌ها نیز در ایران و سراسر دنیا از ضرر بزرگ خود سخن می‌گویند. بازار مسکن در ایران در طول ماه پیش، یک تکان بزرگ قیمتی را پشت سر گذاشت و آن رشد قیمت نهاده‌های اصلی ساختمان سازی بود. این رشد، به شکل مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت مسکن تاثیر گذاشت.

 ملک هفت نقل از اقتصاد آنلاین  امروز همچنان که برخی با ایجاد جو روانی از تاثیر کرونا بر قیمت مسکن سخن می‌گویند، کارشناسان خبره مسکن ثبات نسبی مسکن را برای باقی مانده ماه 98  پیش بینی مینمایند و اعتقاد دارند رشد قیمتی در مسکن به علت کرونا رخ نخواهد داد و مردم در مقابل جو روانی بنگاه‌دارها هوشیار باشند و وارد بازی این افراد نشوند. برخی از کارشناسان نیز اعتقاد دارند درخواست کنندگان خرید مسکن، خرید خود را به فروردین موکول نمایند.

سید محمود فاطمی عقدا، استاد دانشگاه خارزمی در پاسخ به این پرسش که آیا بیماری کرونا بر قیمت مسکن متاثر است، در گفت‌و‌گو با اقتصاد آنلاین گفت: کرونا بر قیمت مسکن متاثر نیست و نخواهد بود. با همتی که دولت در ارتباط با مقابله و پیشگیری با کرونا در پیش گرفته و تلاشی مردم در حفظ سلامتی خود دارند، به زودی این بیماری مهار می‌شود.

رئیس اسبق مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با رشد قیمت مسکن در اسفند گفت: ما شاهد رشد قیمت زیادی در طلا و  ارز  از آغاز زمستان بودیم. همچنین رشد در قیمت مصالح ساختمانی و یا خدمات داشتیم که رشد قیمت در مسکن را در پی داشت. این رشد در نیمه دوم اسفند با توجه به آنکه شاهد رشد قیمت مسکن بودیم،  به نظر نمی‌رسد رشد بیشتری داشته باشد.

اخبار مرتبط


اخبار خرید ملکی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.