سه شنبه 01 آبان 1403
Flowers
  • یکشنبه 07 شهریور 1400
  • دسته‌بندی:
  • خرید ملکی
  • کد خبر: 4839
  • منبع : پایگاه خبری ملک هفت

نگارش کلیه قرارداد های ملکی

همراه حقوقی شما در اتاق قرارداد برای معاملات ملکی

خانه حقوق و داوری 09002501130 مشاوره در واتساپ

شناخت امکانات محله تهرانسر برای زندگی

شناخت امکانات محله تهرانسر برای زندگی

محله تهرانسر در منطقه 21 شهرداری قرار دارد و در غرب تهران واقع است. چندین سال پیش این محله آب و هوای خوبی داشت و خلوت و کم جمعیت بود اما این روزها جز محله‌های بسیار شلوغ  و منطقه کاملا توسعه یافته است.

محله تهرانسر کجاست؟

محدوده محله تهرانسر، جاده مخصوص کرج در شمال، بزرگراه فتح در جنوب، شرق فرودگاه مهرآباد و از غرب بزرگراه آزادگان است.  تهرانسر 4 بخش دارد.

بخش‌های شمالی، مرکزی، شرقی و غربی. هرکدام از این بخش‌ها خود شامل چندین بلوار و خیابان‌های اصلی و فرعی است. به طور مثال بخش شمالی تهرانسر ، شهرک بازرگان، میدان کمال‌الملک و قباد را در بر می‌گیرد.

چهارراه صدف، خیابان گلناز و خیابان خسروپرویز و بلوار اصلی تهرانسر بخش مرکزیست. در بخش غربی تهرانسر، شهرک دریا، خیابان بهشتی و رجایی قرار دارد و در سمت شرق آن، چندین شهرک، پاسداران، بنفشه، گلمحمدی، فجر و نفت.

شهرک‌های بسیاری در منطقه ساخته شده و طی 10 سال گذشته چهره این منطقه کاملا تغییر کرده است. این منطقه از نظر قیمت هنوز شرایط منصفانه‌ای برای خرید دارد در عین حال که از هر لحاظ امکانات سکونت در دسترس است و هیچ کمبودی احساس نمی‌شود. شاید تنها نقطه ضعف تهرانسر را بتوان نداشتن خط مترو دانست که هزینه‌های رفت و آمد را کمی بالا خواهد برد.

تهرانسر هم از نظر سرمایه گذاری و هم از نظر سکونت یکی از ارزان‌ترین و بهترین مناطق تهران است.

پیشینه محله تهرانسر

گذشته‌های دور شکارگاه سلطنتی قاجار بوده است. زمین‌های بکر و سرسبزی داشته و به واسطه چشمه‌ای که در شرق تهرانسر قرار داشته، کشاورزی در آن رونق می‌گیرد. بعدها توسط افرادی که پول و نفوذی داشتند به تملک در می آید.

در دوران پهلوی اول و دوم وضعیت این زمین‌ها که حالا دیگر در دست مالکی به نام خلیل معنوی است تغییر می‌کند. به این معنا که زمین‌ها از او خریداری می‌شود و در اختیار شرکت‌های کارمندان و کارگران قرار می‌گیرد. ابتدا برای کارمندان شرکت نفت خانه‌سازی می‌شود و همزمان با اجرای این پروژه نام شهرک را تهرانسر می‌گذارند. بعدها بسیاری از کارخانه‌های جاده مخصوص کرج، برای پرسنل خود در تهرانسر خانه می‌سازند.

آخرین مورد شرکت تعاونی کارگران نیروی دریایی ارتش است که در شهرک دریا قرار دارد.

قیمت روز خانه محله تهرانسر برای خرید و رهن

 به گزارش پایگاه خبری ملک هفت، در منطقه تهرانسر، ماه مرداد 1400، خانه‌ای با مساحت 98 متر مربع و دو خواب، دو میلیارد و 800 میلیون تومان معامله شده است.

در همین ماه دفتر کار محدوده تهرانسر با مساحت 80 متر نیز با قیمت سه میلیارد و 200 میلیون تومان به فروش رفت. از نظر قیمت رهن و اجاره خانه در محله تهرانسر، قیمت‌های منصفانه کم نیست.

می‌توان واحد سه خوابه در تهرانسر را با رهن کامل 365 میلیون تومان پیدا کرد .

آپارتمانی در محله نیلوفر غربی و یا تهرانسر غربی با قیمت‌های بالای 350 تا 400 میلیون هم رهن داده می‌شود. آپارتمان‌های 40 متری تا 140 متری در تهرانسر وجود دارد. به همین دلیل بازه قیمت متفاوت است.

محله تهرانسر کجاست

مراکز تفریحی و ورزشی و آموزشی محله تهرانسر

در تهرانسر در همه مناطق بیش از 10 بوستان و پارک احداث گردیده است. به جز این بیش از 4 استخر و یک مجموعه ورزشی و تفریحی بزرگ به نام هودین و هورام در این منطقه فعالیت می‌کند.

باشگاه‌های پینت بال سورن یکی دیگر از مراکز تفریحی ورزشی است. در محله تهرانسرشما می‎توانید برای گذران اوقات و تناول غذا از چندین سفره خانه و رستوران و فست فود که تا پاسی از شب باز هستند بهره ببرید.

 در تهرانسر بیش از 4 سرای محله و کتابخانه مسجد و نبی و یک باشگاه فوتبال به نام باشگاه نفت از مراکز ورزش و تفریح جوانان است.چندین مهد کودک، دبیرستان و دبستان، چندین شعبه دانشگاه آزاد و دانشکده علمی کاربردی هم در این محله فعالیت دارند.

بیشتر بخوانید
شناخت محله پاسداران محله محبوب تهران

رفت و آمد در محله تهرانسر

خطوط تاکسی و اتوبوس در داخل تهرانسر، رفت و آمد شهروندان را تسهیل می‌کند. خطوط اتوبوس‌رانی شهری عمدتا از ترمینال میدان آزادی و ترمینال صادقیه برای جابجایی مسافران تهرانسر در رفت و آمد است و به تازگی قرار است خط 4 متروی تهران، ایستگاه در تهرانسر داشته باشد.

آپارتمان‌‎ محله تهرانسر

قسمت شمالی و مرکزی تهرانسر برای خرید و اجاره آپارتمان بیشتر مورد توجه است و قیمت بالاتری دارد. در حالی که شما در قسمت غرب و شرق محله تهرانسر هم می‌توانید آپارتمان دلخواه خود را به قیمت مناسب‌تر پیدا کنید. اصولا خرید آپارتمان و همچنین اجاره آن در محله تهرانسر به نسبت سایر مناطق غرب تهران بسیار به صرفه‌تر است.

یکی از دلایل آن وجود ساخت و ساز بالا و شهرک‌های متعدد است. امکان انتخاب بالاست.

محله تهرانسر کجاست؟

خرید و اجاره آپارتمان در تهرانسر

در تهرانسر به طور متوسط، آپارتمان 50 متری که دو واحد داشته باشد را می توان با ودیعه 110  میلیون تومان و اجاره ماهیانه دو میلون و 500 هزار تومان، اجاره کرد. نمونه دیگر در همین محدوده برای خرید آپارتمانی با متراژ 50 متر مربع، دو واحدی، نورگیر و دارای انباری و پارکینگ باید حدود متری 28 میلیون تومان پرداخت کرد.

زندگی در محله تهرانسر

یکی از ویژگی‌های تهرانسر آلودگی ناشی از پرواز هواپیما‌ها از فرودگاه مهرآباد است که این معض از زمان افتتاح فرودگاه بین‌المللی امام خمینی کمتر شده است و شرایط برای زندگی مساعد‌تر است.

 جمعیت 100 هزار نفری تهرانسر به دلیل وجود ساخت و ساز و برخورداری از هوای نسبتا مطلوب رو به افزایش است.

مراکز خرید محله تهرانسر

در تهرانسر شما محدودیتی برای خرید ندارید. به عنوان مثال، فروشگاه کوروش فقط 5 شعبه در تهرانسر دارد. فروشگاه جانبو 2 شعبه، رفاه یک شعبه و شهروند هم در بلوار لاله یک شعبه دارد.

بازار تره‌بار و میوه بزرگی هم در بلوار بهشتی و همچنین بازار یاس، نیازهای روزمره اهالی را تامین می‌کند. از نظر تعداد پاساژهای خرید در چند سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است.

پاساژ رضا در بلوار تهرانسر و مرکز خرید گلستان در خیابان اصلی، پاساژ ونوس در بلوار تهرانسر، بلوار لاله پاساژ آرن مال و ... . 

اخبار مرتبط


اخبار خرید ملکی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.