سه شنبه 01 آبان 1403
Flowers
  • دوشنبه 29 دی 1399
  • دسته‌بندی:
  • خرید ملکی
  • کد خبر: 4869
  • منبع : پایگاه خبری ملک هفت

نگارش کلیه قرارداد های ملکی

همراه حقوقی شما در اتاق قرارداد برای معاملات ملکی

خانه حقوق و داوری 09002501130 مشاوره در واتساپ

شناخت شرایط و امکانات زندگی در محله شهران

شناخت شرایط و امکانات زندگی در محله شهران

در شمال غربی تهران، محله‌ای نسبتا تازه ساز قرار گرفته با آب و هوایی مناسب و تراکم نسبتا پایین. محله شهراندر منطقه 5 شهرداری تهران قرار دارد. منطقه کن شامل چندین محله بوده که یکی از این محلات، با نام یخچال شناخته می‌شده. محله شهرانکنونی همان محله یخچال منطقه کن است.

محله شهران کجاست؟

اگر در محله شهران زندگی کنید بوستان جنگلی کوهسار را در سمت شمال غرب خود دارید. در حالی که محله شما درست در دامنه جنوبی البرز قرار گرفته است.

وجود جنگل و کوه در دو سمت شهران سبب شده تا در اینجا آب و هوای سالم‌تری را تجربه کنید. ورود مترو به منطقه باعث افزایش قیمت خانه‌ها شده و دسترسی را آسان کرده است.

اگر نقشه محله شهران را بررسی کنیم  نشان می‌دهد این منطقه به صورت شمالی جنوبی گسترش یافته است.

قسمت شمالی آن کوهستار است و بلوار کوهسار در امتداد غربی آن از جنوب به شمال کشیده شده که انتهای آن به پارک کوهسار می‌رسد. مهم‌ترین قسمت شهران شمالی، شهرک نفت است که یکی از گران‌ترین شهرک‌های منطقه است.

قسمت شرقی شهران در امتداد اتوبان باکری است. این اتوبان نیز به صورت شمال به جنوب کشیده شده و تا تلاقی با اتوبان همت منطقه شهران محسوب می‌شود.

اتوبان غرب به شرق آبشناسان نیز به قسمت‌های میانی شهران می ‎‌رسد.شهران به دو منطقه شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود. از میدان شهران به سمت شمال، شهران شمالی و از این میدان به جنوب، شهران جنوبی است.

خیابان اصلی داخلی بلوار شهران است. اگر در مرکز شهر تهران باشید و قصد رفتن به محله شهران را داشته باشید این مسیرها شما را به سمت غرب و در نهایت به منطقه شهران می‌رساند.

بزرگراه نیایش، آبشناسان، باکری، همت. شهران منطقه پستی 14 دارد با پیش شماره تلفن 44. در شرق به حصارک و جنت آباد، در غرب به کن، در جنوب به شهر زیبا و شمال به پارک جنگلی کوهسار محدود می‌شود

 شناخت شرایط و امکانات زندگی در محله شهران

قیمت روز خانه محله شهران برای خرید و رهن

 متراژ بناها در محله شهران زیاد نیست. اغلب خانه‌ها نوساز است. بیش‌ترین عمر بناها در این منطقه تا 20 سال است.

میانگین بیشترین متراژ‌ها در این منطقه حدود 150 متر است و خانه 50 متری هم پیدا خواهید کرد. به گزارش پایگاه خبری ملک هفت قیمت‌ها در شهران تا 3 میلیارد هم بالا خواهد رفت اما میانگین قیمت 1 میلیارد و هفتصد است.

قیمت‌ها در شهران شمالی بالاتر است. برای خرید یک خانه 121 متری در شهران شمالی حدود 2 میلیارد و هفتصد باید بپردازید. متراژ بالاتر تا 130 متر اگر در منطقه کوهسار باشد قیمت پایین‌تری دارد و حدود 2 میلیارد است.

متراژ‌های پایین را با حدود 700 میلیون تومان هم می‌توانید پیدا کنید. شهران فلکه اول و خیابان طوفانی و سیمون بولیوار قیمت‌های متوسط حدود 1 میلیارد و 500 میلیون تومان دارند.

مراکز تفریحی و ورزشی و آموزشی محله شهران

محله شهران در محدوده‌ای قرار گرفته که از یک سو به کوه نزدیک است. ارتفاعات این منطقه موقعیت مناسبی را برای دوستداران ورزش‌های هوایی فراهم آورده. پیست موتورسواری منطقه شهران که در پیچ و خم ارتفاعات واقع شده است اوقات خوبی را برای موتور سواران فراهم می‌سازد.

در ارتفاعات منطقه شهران هم ورزش پاراگلایدر و سایر ورزش‌های هوایی دوستداران خود را دارد. چندین بوستان کوچک و بزرگ از جمله، نغمه، شقایق و بهار آزادی از پارک‌های این منطقه است. منطقه گردشگری کن و سولقان هم در نزدیکی اینجا واقع است.

وجود کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های سنتی و مدرن لحظات دلپذیری را برای دوستداران رستوران و کافه فراهم می‌سازد.

فرهنگسرای معرفت در شمال شهران و سرای محله در جنوب محله شهران از جمله مراکز فرهنگی مهم در منطقه است. مدارس و دبیرستان‌ها و آموزش‌گاه‌های هنری و زبان هم در منطقه شهران گسترده است و نیاز دانش‌آموزان را پوشش می‌دهد

بیشتر بخوانید
شناخت امکانات محله تهرانسر برای زندگی

سکونت در محله شهران

محله شهراندر زمره محله‌های تازه ساز غرب تهران است. تا همین ده سال پیش این منطقه بسیار خلوت و دنج بود. اما وجود آب و هوای خوب و ارتفاعات منطقه سبب شده تا جاذبه سکونت در شهران سیر صعودی داشته باشد. شهران در مجموع بافت مدرنی دارد و خیابان‌هایش عریض هستند و در مقایسه با سایر مناطق غربی تهران ترافیک و آلودگی کمتری خواهد داشت.

بزرگراه آبشناسان شهران را به شمالی و جنوبی تقسیم کرده است که البته قسمت شمالی آن از تراکم جمعیت بیشتری برخوردار است.

آپارتمان در محله شهران

همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد محله شهران تقریبا محله نوسازی است. بنابراین مجتمع‌های مسکونی زیادی در 50 سال اخیر در این منطقه ساخته شده است.

از قدیمی‌ترین آن‌ها می‌توان از مجتمع ساختمان پزشکان و مجتمع کوثر نام بر و مجتمع opg هم از جدیدترین آن‌هاست که تعاونی مسکن شرکت نفت برای تامین مسکن ساکنان خود تدارک دیده و البته ساکنین بعضی از واحدهای آن را به فروش می‌رسانند. میانگین سن آپارتمان در شهران 17 سال است و در مجتمع‌های مسکونی شهران آپارتمان‌ها با متراژ بین 50 تا 200 متر مربع ساخته شده است.

شهران منطقه‌ای است که امکان تراکم و افزایش جمعیت بیشتری را داراست. بنابراین آپارتمان‌سازی هنوز هم در این منطقه رونق زیادی دارد. به این ترتیب سرمایه گذاری هم بسیار مناسب است. قیمت‌ آپارتمان‎‌های مسکونی در قسمت‌های شمالی و جنوبی کمی متفاوت است.

تفاوت در آب و هوا و کمیت ترافیک علت این تفاوت قیمت است. در شمال شهران قیمت بین 16 تا 25 میلیون تومان برای هر متر مربع در نوسان است و در جنوب شهران قیمت هر متر مربع برای آپارتمان بین 12 تا 22 میلیون تومان است.

 اجاره آپارتمان در شهران

تنوع متراژ و موقعیت مجتمع‌های مسکونی شهران در تعیین اجاره بها نقش دارد. در حال حاضر کمترین ودیعه 40 و بیش‌ترین 180 میلیون تومان است و مبلغ اجاره از  میلیون تا 6 میلیون تومان در نوسان است.

با توجه به فاصله قیمت اجاره بها شما می‌توانید حتی‌المقدور دست بازتری برای گزینش داشته باشید.

مراکز خرید و مراکز درمانی در محله شهران

وجود چندین بازار میوه و تره‌بار و دسترسی آسان به آن‌ها یکی از مزیت‌های خرید در شهران است. وجود پاساژ‌های متعدد در شهران شمالی و جنوبی شما را از تردد در مرکز شهر بی نیاز می‌کند.

کلینیک مهر، درمانگاه صدر و تعداد قابل توجهی داروخانه و ساختمان پزشکان، نیازهای پزشکی مردم در شهران را پوشش می‌دهد.

اخبار مرتبط


اخبار خرید ملکی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.