سه شنبه 01 آبان 1403
Flowers
  • یکشنبه 07 شهریور 1400
  • دسته‌بندی:
  • خرید ملکی
  • کد خبر: 4929
  • منبع : پایگاه خبری ملک هفت

نگارش کلیه قرارداد های ملکی

همراه حقوقی شما در اتاق قرارداد برای معاملات ملکی

خانه حقوق و داوری 09002501130 مشاوره در واتساپ

شناخت امکانات محله شهرری برای زندگی

شناخت امکانات محله شهرری برای زندگی

شهرری، از شهرهای کهن ایران است. آثار تاریخی منطقه در کنار روایات متعدد از زندگی مردمان آن گویای سابقه دیرینه زندگی شهری در این محله از استان تهران است. سابقه سکونت در شهرری به مراتب از تهران بیش‌تر است اما گسترش امکانات در این منطقه به قدر کافی نبوده و به همین دلیل است که محلات کم برخوردار بسیاری در محله شهرریوجود دارد.

محله شهرری کجاست؟

شهر ری در حال حاضر یکی از شهرستان‌های استان تهران محسوب می‌شود. مرکز شهرستان، ری، شامل چندین بخش، شهر و دهستان است. غنی آباد، عظیمیه، قلعه نو، حسن آباد، کلین، کهریزک از دهستان‌های شهرری هستند. باقر شهر و حسن و آباد و فیروز آباد، از شهرهای کوچکتر این شهرستان به شمار می‌روند. شهرری از پنج بخش تشکیل شده است. بخش قلعه نو، خاوران، فشافویه، کهریزک و خود شهرری.

اگر به نقشه محله شهررینگاهی بیندازیم، جنوبی‌ترین منطقه استان تهران است. گزاف نگفته‌ایم اگر بگوییم طبق اسناد تاریخی، شهرری با ارتفاع 1062 متر از سطح دریا از کهن‌ترین شهرهای ایران است. هوای خشک و معتدل و قدمت 8 هزار ساله دارد. شهرری امروزی در منطقه 20 شهرداری تهران واقع شده و از بسیاری جهات در زمره مناطق خاص این استان است. عناصر تاریخی ارزشمندی در شهرری وجود دارد که در سال‌های اخیر به دلیل دسترسی مناسب تهران از سمت آزادگان و ایستگاه‌های فعال مترو در این شهر از رونق بیشتری برخوردار شده است.

آشنایی با محله شهرری

مردم محله شهرریاز گذشته و هم اکنون نیز به کارهای صنعتگری، کشاورزی، دامداری و بازرگانی اشتغال داشتند. امروزه شهرری به دلیل وجود پالایشگاه تهران و فرودگاه بین المللی امام خمینی از ویژگی اقتصادی و اجتماعی ویژه‌‍ای برخوردار است. قدمت تمدن 8 هزار ساله شهرری بر اساس داده‌ها تاریخی و زمین شناسی است. بنابراین این شهر معدن وقایع و رویدادهای زیادیست. جنگ‌ها، زلزله‌ها و تهدیدات انسانی و طبیعی بارها شهرری را به مرز ویرانی رسانده و دوباره و چند باره از نو ساخته و برپا شده است. طبقه چشمه علی تنها یکی از نشانه‌های کهن است که غریب به 80 سال پیش کاویده شد و آنچه به دست آمد آنچنان ارزشمند و تاریخی بود که چندتایی از آن در موزه‌های جهان به امانت است. آتشکده‌های دوره بهرام چوبین ساسانی هنوز هم گویای تمدن ری کهن است. خلاصه اینکه ری 198 اثر کهن و تاریخی را در خود جای داده و موزه ایران شناسی جالبیست.

بنابر سرشماری سال گذشته ری 300 هزار نفر جمعیت دارد. مناطق یاخچی آباد، دولت آباد، افسریه، شهرک بخارایی از محله‌های نزدیک به شهرری هستند.

 بیشتر بخوانید
هزینه کل وام مسکن در طول ۱۲ سال
کدام مناطق جزو محله های ارزان تهران هستند؟

مراکز تفریحی درمانی و ورزشی و آموزشی محله شهرری

بوستان‌های کمیل، ایثار، مهران، دولت و ماهور و بوستان دانش، فرهنگسرای ولا و چند خانه فرهنگ از جمله مراکز ورزشی و تفریحی محله شهرریاست. پردیس سینمایی راگا و جشنواره فجر را همه ساله پوشش می‌دهد یکی دیگر از مراکز تفریحی و فرهنگی این منطقه است. بیمارستان هفت تیر، فیروزآبادی و هفت تیر از جمله مراکز درمانی محله شهرریهستند.

رفت و آمد در محله شهرری

شهرری در مسیر راه‌آهن تهران-بندر ترکمن و تهران مشهد قرار دارد. ری با عبور از اتوبان و در امتداد دریاچه قم، پس از طی 120 کیلومتر به قم می‌رسد. بزرگراه دیگری که به سمت جنوب شرق می‌رود نیم ساعته شما را به ورامین می‌رساند. 5 اتوبان شاه‌راه‌های اتصال شهرری به شرق و غرب و مرکز و شمال تهران است. اتوبان‌های آزادگان، امام علی، شهید رجایی از جمله اتوبان‌هایی هستند که شهرری را به تهران وصل می‌کنند. روستاهای اطراف شهرری هم با راه‌های روستایی به مرکز ری وصل می‌شوند. برخی از محلات شهرری، تقی آباد و محله بهشتی و محله غنی آباد و فیروزآباد و 13 آبان نامگذاری شده است. در این محله‌ها نبض زندگی تپش دارد.

برای مثال فیروز آباد منطقه‌ایست که امکانات مناسبی دارد. مدرسه و خانه بهداشت و کلینیک و داروخانه و کلینیک دارد و زمین فوتبال و چندین کارگاه در آن جای گرفته است.

در 13 آبان تا حدودی وضعیت بهتر است. فروشگاه و پارک و مدرسه و ... در این منطقه وجود دارد.

 غنی آباد در واقع روستاست. خانه بهداشت دارد، نانوایی باشگاه و رستوران و مدرسه.

محله بهشتی، پارک و زمین چمن، مدرسه، کتابخانه عمومی و مرکز بهداشت دارد.

کمبود در این محله‌ها گاهی اسفبار است. از آب آشامیدنی گرفته تا ... . در این محلات جمعیت زیادی را مهاجران  تشکیل می‌دهند. یکی از معضلات مهم این منطقه فروش مواد مخدر است. این معضلات تنها در برخی از محلات شهرری است. اقدسیه جنوب، صفاییه، ظهیر آباد، غیوری و جوانمرد و ...  در زمره محله‌های شهرری است.

سکونت در محله شهرری

در محله شهرریسکونت در همه محلات یکسان  نیست. برخی محلات از شرایط اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی بهتری برخوردار است. بنابراین شما برای سکونت در این شهر با نرم‌های متفاوتی روبرو هستید. بخشی از این محلات گران‌تر هستند و برخی ارزان‌تر. از محلات گران شاید بتوان به سرتخت، استخر، اقدسیه و دیلمان اشاره کرد. نمونه‎‌ای از محلات ارزان را پیش از این برایتان به اختصار بر شمردیم.

قیمت روز خانه محله شهرری برای خرید و رهن

تا همین چند سال پیش قیمت مسکن در شهرری با متر مربعی 7.5 میلیون تومان بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده بود. در حال حاضر قیمت‌ مسکن در شهر ری از حداقل 18 میلیون تا حداکثر 30 میلیون تومان برای هر متر مربع رسیده است. در این بین ذکر این نکته ضروریست که خرید خانه در محله‌های گران‌تر مثل سرتخت تا 35 میلیون تومان در هر متر مربع هم رسیده است. در حالیکه  آپارتمان محله شهریدر جزو محلات ارزان قیمت این منطقه حساب شده و قیمت خانه در آن حدود 20 میلیون تومان برای هر متر مربع است. خلاصه اگر طالب خانه با قیمت ارزان هستید محله شهرری منطقه‌ای ایده‌آل است.

 

خرید آپارتمان در شهرری

آخرین گزارش ‎های پایگاه خبری ملک هفت در بازار مسکن مرداد 1400 نشان می‌دهد؛ یک آپارتمان نقلی با 43 متر مربع مساحت، در حدود 880 میلیون تومان معامله شده است. در مورد دیگر آپارتمانی با متراژ 112متر با قیمت دو میلیارد چهارصد میلیون تومان معامله شده است. یک آپارتمان 69 متری، یک میلیارد و سیصد و سی میلیون تومان است. آپارتمان‌های تازه‌ساز و با امکانات مناسب به متراژ 110 متری، تا سه میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. اگر به دنبال زمین باشید، یک زمین 49 هزار متری در این منطقه، 120 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. برای اجاره آپارتمان در شهرری می‌توانید یک آپارتمان با امکانات مناسب را با 200 میلیون تومان می‌توان رهن کامل کرد.  

اخبار مرتبط


اخبار خرید ملکی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.