سه شنبه 01 آبان 1403
Flowers
  • چهارشنبه 27 اسفند 1399
  • دسته‌بندی:
  • خرید ملکی
  • کد خبر: 5020
  • منبع : پایگاه خبری ملک هفت

نگارش کلیه قرارداد های ملکی

همراه حقوقی شما در اتاق قرارداد برای معاملات ملکی

خانه حقوق و داوری 09002501130 مشاوره در واتساپ

شناخت شرایط و امکانات محله تهرانپارس برای زندگی

شناخت شرایط و امکانات محله تهرانپارس برای زندگی

یکی از وسیع‌ترین محلات شرق تهران، محله تهرانپارس است. ساکنان تهرانپارس خوش شانس‌اند زیرا با پارک‌های زیبا و وسیع و طبیعی سرخ‌حصار، لویزان، پارک ملی خجیر و پارک زیبای یاس فاطمی احاطه شده‌اند. آب و هوای مطبوع و مناظر زیبای این بوستان‌های جنگلی، حال| و هوای دلپذیری را به محله تهرانپارس بخشیده است. تهرانپارس محل تلاقی شهرداری منطقه 4 و 8 تهران است. به دو محله شرقی و غربی تقسیم می‌شود. محدوده تهرانپارس در انتهای شرقی بلوار پروین است، در انتهای غربی شهید باقری و در جنوب به دماوند می‌رسد.

محله تهرانپارس کجاست؟

تهرانپارس از سمت شرق به محله‌ای به نام خاک سفید می‌رسد. تا همین سال‌های نه چندان دور حاشیه نشین بوده و بخش‌هایی از آن هنوز هم هست. مردم تهران، محله تهرانپارس را با نارمک و مجیدیه و دانشگاه علم و صنعت و خاک سفید تداعی می‌کنند؛ زیرا این محلات، تهرانپارس را احاطه کرده است. در دهه‌های گذشته و قبل از انقلاب، کلانگ مناطق شرق تهران زده شد. تهرانپارس هم یکی از مهم‌ترین و مدرن‌ترین مناطق شرقی تهران بود که ساختار شهر سازی آن بر اساس الگوی شهرسازی مدرن پا گرفت. اولین اقدام ساختن یک بلوار اصلی و طولانی بود که به بلوار تهرانپارس مشهور شد. این بلوار شمالی جنوبیست و 4 فلکه دارد.

اگر به نقشه تهرانپارس نگاهی بیندازید مشخص است که زیر بزرگراه شمالی تهرانپارس، در واقع در محدوده فلکه چهارم ایستاده‌اید. هر چه به سمت جنوب بیایید به سمت فلکه‌های سوم، دوم و اول نزدیک می‌شوید. تیرانداز یکی از معروف‌ترین تقاطع‌های تهرانپارس است. بزرگراه رسالت که یکی از شاهراه‌های اصلی تهرانپارس است از فلکه یک و دو می‌گذرد. پس از انقلاب اسلامی همه چهارراه‌ها و بلوارها و خیابان‌های محله تهرانپارس عوض شده است اما ساکنین اغلب با نام‌های قبلوی مانوس‌ترند و خیابان‌ها را با همان نام‌ها می‌شناسند.

در گذشته‌های نه چندان دور، تهرانپارس هم مانند تمامی مناطق چهارگوشه تهران بزرگ شامل چندین و چند روستا بود. بعدها یکی از سرمایه داران زرتشتی ایرانی کل تهرانپارس را که بالغ بر 36 میلیون متر مربع می‌شد از صاحب قبلی خرید. اولین کارش برپایی یک مدرسه برای زرتشتیان تهران بود. معماری و ساخت و ساز منطقه تهرانپارس را فرانسوی‌ها به عهده گرفتند. قسمت‌های شمالی تهرانپارس با معماری مدرن شروع به ساختن کرد و محله تهرانپارس تبدیل شد به یک محله مدرن و زیبا و البته متوسط و مرفه نشین در شرق تهران.

قیمت روز خانه محله تهرانپارس برای خرید و رهن

به گزارش پایگاه خبری ملک هفت در محله تهرانپارس در یک برج زیبای 10 سال ساخت، آپارتمانی با حدود 115 متر مربع و با قیمت دو میلیارد و نیم می‌توانید پیدا کنید اگرچه همیشه مقداری هم برای تخفیف باید در نظر گرفت. این آپارتمان بازسازی شده است؛ پارکینگ و انباری و آسانسور دارد و دو خوابه است. نمونه دیگر در غرب تهرانپارس 80 متری، با قیمت یک میلیارد و نهصد میلیون تومان. در خیابان جشنواره قیمت کمی منصفانه‌تر است.

100 متری را در آنجا یک میلیارد و ششصد میلیون تومان هم می‌توانید پیدا کنید. همین 100 متری در غرب تهرانپارس که 6 سال ساخت است و دو خواب دارد و طبقه اول است پارکینگ و انباری و آسانسور دارد با قیمت 3 میلیارد قیمت گذاری شده است. در مورد دیگر آپارتمانی که سه و نیم سال از ساخت آن گذشته و دو خوابه است و نما سنگ است، تراس و حیاط خلوت دارد و انباری و پارکینگ دارد، شمالی و نورگیر است و لابی دارد و البته بسیاری از محسنات دیگر به قیمت متری 33 میلیون تومان معامله شده است.

مراکز تفریحی و ورزشی محله تهرانپارس

فرهنگسرای طبیعت، موزه گرافیک ایران، بوستان‌های متعدد اطراف منطقه و جنگل‌ها و پارک‌های زیبای پرندگان و غیره و باشگاه‌های ورزشی و مراکز متعدد دیگری نیز برای تفریح و ورزش در محله تهرانپارس وجود دارد.

بیشتر بخوانید
شناخت امکانات محله شهرری برای زندگی

مراکز خرید محله تهرانپارس

مراکز خرید پارسیان، سیبان و سپید و بسیاری از مجتمع‌های خرید مدرن‌تر و به روزترین خریدهای اهالی را تسهیل می‌کند. خریدهای روزمره را در هر فلکه‌ای می‌توان با مراجعه به فروشگاه‌های متعدد و بازارهای روز رفع و رجوع کرد.

رفت و آمد در محله تهرانپارس

خط دوم مترو تهران از غربی‌ترین منطقه تهران شروع می‌شود و به شرقی‌ترین منطقه می‌رسد. کارهای اجرایی متروی سراسری غرب به شرق در سال‌های پس از انقلاب شروع شد و در حال حاضر سر راه خود ایستگاه‌های متعددی دارد و در نهایت به ایستگاه تهرانپارس می‌رسد. این ایستگاه در تقاطع رسالت و خیابان 123 قرار دارد.

11 خط اتوبوس در سراسر محله تهرانپارس این محله را به شمال و جنوب و غرب و شرق و مرکز تهران وصل می‌کند. یکی از بهترین‌ها، خط سریع‌السیر غرب به شرق و بالعکس است. تهرانپارس به لحاظ تنوع وسایل نقلیه عمومی و سرراست بودن رفت و آمد شرایط بسیار مناسبی دارد. اگر چه وسعت کلان شهر تهران صبر و حوصله و وقت تقریبا زیادی را برای جابجایی طلب می‌کند.

اجاره آپارتمان‌‎محله تهرانپارس

اگر آپارتمانی رهنی می‌خواهید، در محله‌‌ای خوب، پیشنهاد ما یکی از فلکه‌های تهرانپارس است. تمام آنچه را که می‌خواهید دارد و رهن کامل آن 400 میلیون است. در یک مورد دیگر 85 متری دو خوابه با پارکینگ و انباری و ...، 250 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

خرید آپارتمان در تهرانپارس

تهرانپارس محله مدرنیست. کسانی که زندگی در شرق تهران را می‌پسندند محله تهرانپارس را شاید یکی از اولین گزینه‌های خود بدانند. در اینجا کوچه‌ها و خیابان‌ها به صورت شبکه‌ای حول یک بلوار و به صورت عمود بر این بلوار قرار گرفته است. 11 خیابان عمود بر بلوار تهرانپارس و 60 کوچه به صورت افقی در این خیابان‌ها جا خوش کرده است.

بنابراین می‌توانید حدس بزنید که هزاران آپارتمان در غالب چندین شهرک در این محله ساخته شده است. درگذشته به دلیل وجود زمین‌های زیاد، خانه‌ها به صورت ویلایی ساخته می‌شد که هنوز هم نمونه‌هایی  از آن‌ها در تهرانپارس یافت می‌شود اما در حال حاضر کفه‌ی ترازوی آپارتمان به خانه‌های ویلایی می‌چربد.

در مقایسه قیمت‌  آپارتمان‌ها هنوز هم می‌توان گفت که آپارتمان‌ها در بسیاری از موارد دست کمی از شمال تهران ندارد اما به لحاظ قیمت مناسب‌تر است. در مورد تراکم ساخت و ساز شاید بتوان گفت که ساخت و ساز در غرب تهرانپارس هم بیشتر است و هم گران‌تر اما این مسئله خیلی عمومیت ندارد.

اخبار مرتبط


اخبار خرید ملکی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.