یکشنبه 18 شهریور 1403
Flowers
  • شنبه 06 دی 1399
  • دسته‌بندی:
  • خرید ملکی
  • کد خبر: 4817
  • منبع : پایگاه خبری ملک هفت

نگارش کلیه قرارداد های ملکی

همراه حقوقی شما در اتاق قرارداد برای معاملات ملکی

خانه حقوق و داوری 09002501130 مشاوره در واتساپ

شناخت شرایط و امکانات زندگی در محله جنت آباد

شناخت شرایط و امکانات زندگی در محله جنت آباد

محله جنت آباددر شمال غرب تهران جا خوش کرده است. نظام مافی، نام یکی از مساجد مهم تهران است که در جنت آباد قرار گرفته؛

اهالی این محل، مسجد نظام مافی را به خوبی می‌شناسند.نظام مافی نام مالک تمامی اراضی جنت آباد در گذشته‌های نه چندان دور بوده است. 

محله جنت آباد، بهشتی که روزگاری پر بوده از شکوفه‌های گیلاس

در روزگار قدیم، رودخانه کن، سولقان و وردآورد و چشمه‌های باغ فیض و چندین قنات از جنت آباد عبور می‎کردند. این منطقه پر بوده از باغ‌های گیلاس و زمان گل دادن شکوفه‌ها رایحه خوش درختان به قدری دلنشین بوده است که نام جنت آباد بر محله گذاشته می‌شود.

صاحب این زمین‌ها، محله را در اختیار دولت و مردم گذاشت و منطقه به دلیل ارزان بودن زمین‌ها، محل سکونت کارگران کارخانجات غرب تهران بود و بخشی از مهاجرانی از شهرستان‌های دور و نزدیک به تهران می‌آمدند را در خود جای داد. جنت آباد در حال حاضر، خالی از باغ گیلاس و صدای رود و قنات است.

این روزها، محله جنت آبادبه شمالی و جنوبی تقسیم شده است و آپارتمان‌ها گوش‌تاگوش این محله را اشغال کرده‌اند.

محله جنت آباد کجاست؟

جنت آباد در منطقه 5 شهرداری با منطقه پستی 14 و پیش شماره 44 قرار گرفته است.  اگر نگاهی به نقشه محله جنت آبادبیندازیم انتهای شرقی جنت آباد، بزرگراه اشرفی اصفهانی، چهاردیواری و پونک است. شهران در غرب جنت آباد قرار دارد و در جنوب به خیابان آیت‌الله کاشانی ختم می‌شود. شمال این منطقه هم به حصارک می‌رسد.

شاه‌راه‌ها و خیابان‌های مهم جنت آباد یکی آبشناسان و دیگری بزرگراه همت است که از محدوده جنت آباد می‌گذرد. از خیابان‌ها مهم این محله می‌توان به بیست و بیست و پنج متری گلستان، چهار باغ و لاله اشاره کرد.

مراکز تفریحی و ورزشی محله جنت آباد

محله جنت آبادیکی از بهترین مناطق تهران از نظر وجود فضای سبز و بوستان است. در جنت آباد شمالی و جنوبی روی هم رفته بیش از 16 پارک و بوستان به تلطیف هوای منطقه کمک می‌کند.

از جمله این بوستان‎ها، ریحانه، گلبن، چهارباغ، شبنم و بزرگمهر است. باشگاه ورزشی استار اسپرت و بهار و یک پیست اسکیت و تعدادی استخر، از مکان‌ها تفریحی جنت آباد است.

محله جنت آباد کجاست؟

مراکز درمانی محله جنت آباد

در طول خیابان جنت آباد چندین درمانگاه، آزمایشگاه و مطب خصوصی خدمات درمانی به اهالی ارائه می‌دهند. بیمارستان و اورژانس عرفان ، درمانگاه شبانه روزی ایرانپارس، ایلیاد و جنت آباد هم به صورت 24 ساعته نیازهای درمانی اهالی این محله را برطرف می‌کند.

مراکز خرید محله جنت آباد

در خیابان‌های جنت آباد، چندین مجتمع تجاری که در مغازه‌های آن انواع و اقسام خدمات از پوشاک و منسوجات و لوازم خانگی و غیره در دسترس است.

ده‌ها مغازه و سوپر مارکت هم در سطح محله نیازهای روزمره اهالی را تامین می‌کند. دو بازار بزرگ میوه و تره بار، یکی در ابتدای جنت آباد و دیگری در تقاطع ایرانپارس در خدمت اهالی این منطقه است.

رفت و آمد در محله جنت آباد

مترو، شاید در 5 سال آینده، در محله جنت آباد، 4 ایستگاه خواهد داشت. ایستگاه‌های شهرزیبا، چهارباغ، تقاطع جنت آباد و نیایش و به این ترتیب جنت آباد به یکی از محله‌های ایده‌آل به واسطه رفت و آمد با مترو تبدیل خواهد شد.

قرار است یکی از خطوط مترو در جنت آباد به صورت سریع‌السیر باشد. در حال حاضر چند خط اتوبوس که از میدان صادقیه و ایستگاه مترو صادقیه حرکت می‌کنند، به جنت آباد سرویس می‌دهند. ضمن اینکه اتوبان‌ها و خیابان‌های اطراف رفت و آمد را با اتومبیل شخصی آسان می‌کند.

تاکسی‌ها هم به صورت مداوم در مسیر جنت آباد و در خیابان‌ها اطراف رفت و آمد را برای ساکنین تسهیل می‌کنند.

محله جنت آباد کجاست؟

زندگی و خرید خانه در جنت آباد

این منطقه برای سکونت در غرب تهران محبوبیت زیادی دارد. یکی از دلایل این محبوبیت خلوت بودن محله جنت آباد است. کم جمعیت بودن نسبی جنت آباد باعث آرامش این محله است. دلیل دیگر شاید نوساز بودن خانه در محله جنت آبادباشد.

جنت آباد به شمالی و جنوبی تقسیم شده و هر کدام از آن‌ها مزیت‎‌ها و شرایط خاص خود را دارد. در جنت آباد شمالی هوا بهتر و سالم‌تر است. تعداد مدارس هم در مقایسه با قسمت جنوبی برتری دارد و یک بازار بزرگ و زیبای گل و گیاه هم در جنت آباد شمالی واقع شده است اما کوچه‌ها و خیابان‌ها در جنت آباد جنوبی پهن‌تر و زیباتر است. مسیرها سرراست‌تر و مجتمع‌های تجاری در جنت آباد جنوبی بیش‌تر جلب نظر می‌کند.

خرید و اجاره آپارتمان در جنت آباد

بهترین خیابان‌های برای خرید آپارتمان در محله جنت آبادشمالی، گلستان و ایرانشهر و بلوار انصار المهدی است. خیابان‌های پر طرفدار جنت آباد جنوبی، میدان چهارباغ و خیابان شاهین و لاله است.

اگر قصد خرید خانه در جنت آباد را دارید، به هر دو قسمت شمالی و جنوبی سر بزنید. آپارتمان جنت آباد جنوبی به صورت سنتی قیمتی بالاتر از جنت آباد شمالی دارد. دلیل آن شاید عریض بودن خیابان‌ها و آرامش ترافیکی بیش‌تر خیابان‌ها این قسمت است. تعداد آپارتمان‎‌ها در جنت آباد جنوبی کمتر از شمالیست.

حدود قیمت روز خانه محله جنت آباداز 13 میلیون تومان برای هر متر مربعی شروع می‌شود و تا متر مربعی 23 میلیون تومان می‌رسد.

بررسی‌های پایگاه خبری ملک هفت در مورد رهن و اجاره در محله جنت آبادمربوط شهریور 99 به شرح زیر است:

آپارتمان 90 متری، برای اجاره، 200 ودیعه و 2 میلیون اجاره به وفور وجود دارد.

 آپارتمان 50 متری را با 150 میلیون تومان رهن کامل می‌توان پیدا کرد

بیشتر بخوانید
خرید و فروش سیمکارت رند با ارزشی معادل 10 واحد مسکونی

آپارتمان 72 متری را با 230 میلیون تومان می‌توان رهن کامل کرد.

در مرکز جنت آباد، آپارتمان 70 متری، رهن 80 میلیون و اجاره 2 میلیون و 300 هزار تومان است.

بررسی‌های پایگاه خبری ملک هفت در مورد خرید خانه در محله جنت آبادمربوط به شهریور 99 به شرح زیر است:

آپارتمان 90 متری دو خوابه در طبقه اول، واقع در جنت آباد شمالی، متری 42 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

آپارتمان با متراژ بالاتر، 132 متر، نوساز، تقاطع نیایش، 4 میلیارد و ششصد و بیست میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

میانگین قیمت محله جنت آبادمتری 35 میلیون تومان در شهریور ماه 99 بوده است.

اخبار مرتبط


اخبار خرید ملکی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.